הטיפוח הגברי – לא רק אפטר שייב

העור הגברי שונה מהעור הנשי ומחייב גישה קוסמטית ייעודית המכוונת לגברים.
עדויות ארכיאולוגיות מראות שגברים השתמשו באיפור ובקוסמטיקה כבר לפני 5,000 שנה ויותר, אבל ההרגל דעך בתקופה הוויקטוריאנית ועד לאחרונה היה שמור רק לאמני במה ולכאלה שרצו להתבלט במיוחד.
למרבה המזל, הרגלי הטיפוח של הגברים השתנו ללא הכר בעשור האחרון וכבר אין סיבה להסתפק באפטר שייב בלבד. היום לא צריך להיות שחקן, דראג קווין או אפילו מטרוסקסואל כדי להקפיד על שגרת טיפוח או לעבור טיפול קוסמטי.

הגילוח עושה את ההבדל – לצד גורמים משותפים המשפיעים על העור הגברי בדיוק כמו על עורן של נשים, בהם קרינת השמש, יובש, זיהום אוויר, עישון, שתיית אלכוהול, מתח מתמשך ותזונה קלוקלת, קיימים מספר הבדלים בולטים בין שני המינים בהיבט של העור.
ראשית, מבנה הפנים של הגבר שונה מזה של האישה. הוא מרובע יותר, קו הלסת בו גדול ועבה יותר ומסת שרירי ההבעה גדולה יותר בהשוואה לנשים. גם מרקם העור של הגברים שונה: שכבת הדרמיס בעור הגברי עבה יותר והיא מכילה יותר קולגן ופחות אלסטין. העור הגברי עשיר יותר בזקיקי שיער, ובלוטות החלב בו גדולות בהרבה. כתוצאה מכל אלה, עור הגבר נוטה יותר לנקבוביות מורחבות, עודף הפרשת שומן וחטטים. מאידך הוא מזדקן לאט יותר. אולם בשל המאפיינים האנטומיים, הקמטים אצל הגברים עמוקים יותר בהשוואה לנשים בנות אותו גיל.

גורם נוסף המשפיע על העור הגברי הוא הגילוח היומיומי. פעולה זו גורמת להסרת שכבת השומן הטבעית המופרשת מהעור ולקילוף שכבת התאים העליונה, כלומר לפגיעה בהגנה הטבעית של העור. כתוצאה מכך גברים רבים חווים תופעות של רגישות יתר, אדמומיות ופריחה בעור הפנים. הבדלים אלה בין המינים משפיעים על אופי הטיפול הקוסמטי בגברים. לדוגמא – לצד החשיבות שבהעלאת רמת הלחות בעור הגברי, חיטויו וכיווצו לאחר הגילוח – כדאי להקפיד שתכשירי הטיפוח יהיו קלילים במרקם ולא יותירו תחושה שומנונית, ובמקביל יפעלו להפחתת גירויים, להרגעת העור ולחידושו. הטיפול הקוסמטי יבוצע בהתאם לסוג הבעיה, ולאחר אבחנה מדוקדקת של העור יכלול גם המלצות על תכשירים לשימוש ביתי יומיומי.

אהבתן? שתפו לחברות

אהבתם? שתפו

טיפולים נוספים:

פיגמנטציה

אבחון אישי ומדוייק המלצות והתאמה אישית של סדרת 6-10 טיפולים אחת לחודש בקליניקה והתאמת תכשירים לשימוש יומיומי בבית. כתמי פיגמנטציה הם אחד הנושאים עליהם אני

קרא עוד >

אקנה ופוסט אקנה

הרבה מאוד פעמים כשאני מתייחסת לנושא של אקנה, של פצעים, אני כותבת לכן בפייסבוק ובאינסטגרם "תאמינו- יש עידן חדש של תוצאות". זה לא סתם. אקנה

קרא עוד >
דילוג לתוכן