מעיין הנעורים – טיפולי אנטי אייג'ינג

מעיין הנעורים – טיפולי אנטי אייג'ינג – עוצרים את הזמן
אין גיל ליופי, אבל הזמן מותיר בנו סימנים.
טיפולי האנטי אייג'ינג מצמצמים את הגיל הכרונולוגי ואת הפגיעה הנגרמת לעור מגורמים סביבתיים, בהם בעיקר קרינת השמש האולטרה-סגולה וכן זיהום אוויר, תזונה לא בריאה ומתח.
מונח הקסם אנטי-אייג'ינג כבש בעשורים האחרונים את שוק הקוסמטיקה והפך לתחום מרכזי בטיפוח העור. רבים מהטיפולים נחקרו מדעית ונמצא שהם עשויים לעכב את סימני הזמן ולשמור על עור חיוני וצעיר למראה בכל גיל.
תהליכי הזדקנות העור מואצים בגיל המעבר, עם הירידה ברמות הורמוני המין הנשיים, ובעיקר ברמת האסטרוגן, שמובילה לייצור מופחת של חלבוני קולגן ואלסטין התורמים למוצקות העור וגמישותו. במקביל, נפגע גם תפקוד המחסום האפידרמלי, חלקו החיצוני של העור, החוצץ בין הגוף לסביבה ומגן על הלחות בתאי העור. התוצאה – העור הופך דק ורפוי, מאבד גמישות וחיוניות  ונוטה לקמטים וקמטוטים.
הזדקנות העור אינה קשורה רק לגיל הכרונולוגי ומושפעת רבות גם מגורמים סביבתיים, בהם בעיקר קרינת השמש האולטרה-סגולה וכן זיהום אוויר, תזונה לא בריאה ומתח. כל אלו מאיצים תהליכי חמצון ודלקות בעור, מונעים אספקת חומרים חיוניים לבניית הרקמות ומאטים את תהליכי התחדשות העור.
עוצרים את הזמן – חידוש העור והצערתו הוא תהליך מורכב, המחייב התייחסות לשלל הגורמים המעורבים בהזדקנות העור. הטיפולים הקוסמטיים היעילים ביותר מובססים על שני מרכיבים עיקריים:
1.    פילינג – המעודד את חידוש העור
2.    טיפולים לשיקום העור
פילינג כימי – גורם לכוויה מבוקרת בעור, וכתוצאה מכך להתחדשות רקמות העור ולמראה צעיר, אחיד ורענן יותר, הפילינג הכימי-עמוק מבוצע על ידי רופא בלבד שמקלף את העור עד לשכבת הדרמיס העמוקה ומאפשר להגיע לתוצאות מרשימות בטיפול אחד, אך נושא בחובו גם סיכונים וגם כאב לא מבוטל.
הפילינג העמוק/בינוני – מבוצע על ידי קוסמטיקאיות במהלך של 4-6 טיפולים, מאפשר להשיג תוצאות זהות ללא טראומה, ללא כאבים וללא תופעות לוואי.
הטיפולים מבוססים בעיקר על חומצות אלפא הידרוקסיות, המביאות לקילוף תאי העור המתים בשכבה הקרנית. התאים המתים נושרים ומפנים מקום לצמיחת תאים חדשים ובריאים.
טיפולים לשיקום העור – מספר רכיבים נמצאו יעילים לשיקום העור ולהצערתו:
רטינואידים – רטין A –  נגזרת של ויטמין A, אושר על ידי ה-FDA כטיפול לקמטים, כשהוכח שמריחתו עשויה להביא לשיפור במצב הקמטים ולשיקום העור. גם הרטינול נגזרת רטינואידית אחרת, הוכחה כבעלת יעילות רבה. הרטינול מזרז ומגביר את קצב חלוקת התאים באפידרמיס, מאיץ את התחדשותו, פועל לתיקון נזקי עור מצטברים המופיעים לאחר חשיפה לשמש ומסייע בהבהרת פגמי פיגמנטציה.
חומצות שומן מסוג אומגה 3 – חומצות שומן אלה חיוניות ביותר ולתפקוד תקינים של תאי העור ולחיזוק דפנותיהם. הן נחוצות גם ליצירת השומנים ברקמות העור ויש להן תכונות נוגדות דלקת.
ויטמין C – נוגד חימצון רב עוצמה, בעל תפקיד חשוב ביותר בהגנה על העור מפני נזקי השמש, בעיכוב יצירה בלתי מבוקרת של מלנין ובצמצום כתמי פיגמנטציה. ויטמין C פועל גם כזרז לייצור האלסטין וכמרכיב מפתח בייצור הקולגן, ובכך מסייע למיצוק העור.
פיטואסטרוגנים – אסטרוגנים צמחיים, המצויים בריכוז גבוה במספר גידולים, בהם קוהוש שחור, שורש בטטת הבר ופולי סויה. הפיטואסטרוגנים ממצקים את העור, מפחיתים קמטים וקמטוטים ומאיצים את ייצור החומצה ההיאלרונית, המספקת לעור לחות, רכות ונפח
מרכיבים נוספים הפועלים לשיקום המחסום  האפידרמלי של העור הם חומצה היאלרונית ורכיבים סופחי מים נוספים כגון חומצות אמינו, אוריאה וגליצרין.

אהבתן? שתפו לחברות

אהבתם? שתפו

טיפולים נוספים:

פיגמנטציה

אבחון אישי ומדוייק המלצות והתאמה אישית של סדרת 6-10 טיפולים אחת לחודש בקליניקה והתאמת תכשירים לשימוש יומיומי בבית. כתמי פיגמנטציה הם אחד הנושאים עליהם אני

קרא עוד >

אקנה ופוסט אקנה

הרבה מאוד פעמים כשאני מתייחסת לנושא של אקנה, של פצעים, אני כותבת לכן בפייסבוק ובאינסטגרם "תאמינו- יש עידן חדש של תוצאות". זה לא סתם. אקנה

קרא עוד >
דילוג לתוכן